SMI Roekens: GoldMine, Scibu en MailPlus

Bedrijf: SMI, Ulrik RoekensSMI
Wat doet SMI: SMI is gespecialiseerd in industriële machines voor de verwerking van massief hout.
Wat gebruikt SMI: GoldMine, Scibu (Servicedesk) en MailPlus
Klant sinds: 2000

Wij werken al bijna 20 jaar met CRM, het zit volledig in de bedrijfsprocessen van SMI verweven. Begin 2000 zijn wij overgestapt naar GoldMine met Qubics als leverancier. Toen hebben we voor GoldMine gekozen omdat het velen malen efficiënter is dan andere programma’s en je kan er ontzettend veel mee. Er is altijd een oplossing.

Voor onze servicedesk gebruiken we Scibu Servicedesk. Dat werkt prettig want klanten hebben een eigen inlog en toegang tot het klantenportaal. In hun eigen taal. Klanten kunnen zelf tickets aanmaken en zien direct wat de status is van een openstaand ticket.

Voor de mailings gebruiken we MailPlus. Dat deden we eerst in GoldMine maar daar zagen we niet wat het resultaat was van een mailing. Nu kunnen we per mailing zien hoe succesvol die was en kunnen we in GoldMine zien per mail of die wel of niet geopend is door de ontvanger.

Over Support van Qubics
Qubics vinden wij zeer betrouwbaar, service gericht, ze denken mee en zijn bekwaam. Vragen worden altijd snel beantwoord.

12 Ulrik250

Ulrik Roekens
SMI Roekens
www.smi.nl

FBM: GoldMine, Scibu uren en facturen

Logo FBM sidebar 1.1200x400Bedrijf: Financieel Bedrijfsmanagement (FBM)
Wat doet FBM: FBM is een onafhankelijk bedrijfsadviesbureau dat financiële diensten aanbiedt op het gebied van financieringen, fusies, bedrijfsovernames, financieel management en herstructurering.
Wat gebruikt FBM: FBM gebruikt GoldMine en Scibu Uren en Facturen
Klant sinds: 2001

Ik ben inmiddels 16 jaar werkzaam bij FBM, toen was GoldMine al in gebruik en zo lang kennen wij Qubics ook al.

Wat wij de belangrijkste kenmerken van GoldMine CRM vinden is het mergen, de agenda en de vastlegging van de historie van e-mails. Naast GoldMine gebruiken wij ook Scibu voor de urenregistratie, het opmaken en versturen van de facturen en de koppeling met Exact Online. Het ligt in de lijn van de verwachtingen dat we ook Scibu CRM gaan gebruiken.

Support van Qubics
Het is in onze business belangrijk dat we door kunnen werken en niet door technische zaken worden opgehouden. Een goede band met de supportdesk is daarom zeer belangrijk en Qubics is wat dat betreft een ‘rots in de branding’. Wanneer er wisselingen bij de supportdesk zijn kunnen wij dat ervaren als lastig, maar over het algemeen verloopt de overdracht bij Qubics goed.

 Schermafbeelding 2015 11 18 om 09.52.26

Anja Smits
Financieel Bedrijfsmanagement (FBM)
www.fbm.nl

The Travellers Cabanas: Scibu CRM en facturatie

Bedrijf:  The Travellers CabanasTTC
Wat doet The Travellers Cabanas:
Een Boutique Eco Resort op Boa Vista - Cabo Verde
Wat gebruikt The Travellers Cabanas: Scibu CRM en Scibu Factuur
Klant sinds: 2014

Scibu CRM
Scibu is ons eerste CRM systeem en we kunnen niet al meer zonder. Het maakt werken een stuk makkelijker, we hebben compleet overzicht en dat voorkomt een hoop fouten. Alle communicatie met (potentiele) klanten, leveranciers doen we vanuit Scibu.

Het kiezen van een CRM vonden wij erg moeilijk, er is zo veel aanbod. Wij hebben voor Scibu gekozen omdat het visueel erg aantrekkelijk is en na het volgen van de demo zeer gebruiksvriendelijk werkt. Daarnaast vinden we de modulaire opbouw van Scibu prettig. Nu hebben we alleen Scibu CRM en Scibu Factuur maar we kunnen het makkelijk uitbreiden.
Wij zijn in Afrika een Boutique Eco Resort aan het opstarten, alles is er nieuw en werkt er anders. Zo fijn om dat een systeem in de cloud achter ons te hebben staan waar we van op aan kunnen!

Support Qubics
We worden altijd snel geholpen via de servicedesk. Er is een paar uur tijdsverschil met Nederland, erg fijn dat wij zelf tickets kunnen aanmaken die dan opgelost worden als wij slapen.

Emilie Velu 

Emilie Velu
The Travellers Cabanas
www.thetravallerscabanas.com

Todays Brokers: GoldMine en MailPlus

Bedrijf: Today's BrokersTODAYS GROEP 295PX BREED
Wat doet Todays Brokers: Today’s is een scherp geprijsde, moderne full-service online broker met eindeloos veel handelsmogelijkheden. Zowel in verschillende beurzen als verschillende soorten orders.
Wat gebruikt Todays Brokers: GoldMine en MailPlus
Klant sinds: 2002

Voordat wij met CRM begonnen met Today’s Brokers werd alles nog in Ms Excel bijgehouden. Uiteindelijk werden het veel teveel klanten en leads waardoor we moesten overstappen naar een CRM pakket waarin we het gehele proces adequaat konden bijhouden.

Twee punten waren bij de keuze van een CRM systeem heel belangrijk. 1) Het proces van de rekening aanvraag. Dat heeft een aantal controle momenten en dient zo efficient en netjes te te gebeuren als mogelijk. 2) daarnaast dient het CRM systeem veel mogelijkheden te hebben om leads te importeren en te selecteren.

Uiteindelijk hebben we voor GoldMine gekozen omdat het deze twee punten prima ondersteunt. Na verloop van tijd hebben we MailPlus geintegreerd met GoldMine zodat we makkelijk vanuit GoldMine onze mailings kunnen versturen. Dat scheelt een hoop tijd.

Over support van Qubics
Wij vinden de support van Qubis erg goed. Binnen korte tijd hebben wij al reactie ontvangen op onze verzoeken in het ticket center. De medewerkers van Qubics met wie wij samenwerken zijn altijd erg behulpzaam zowel per email, ticket center of telefonisch. Vragen worden altijd snel opgepakt.

Cees Smit
Today’s Groep
www.todaysgroep.nl